Een teken van leven vanuit Mexico! - Reisverslag uit Aguascalientes, Mexico van Bart Winters - WaarBenJij.nu Een teken van leven vanuit Mexico! - Reisverslag uit Aguascalientes, Mexico van Bart Winters - WaarBenJij.nu

Een teken van leven vanuit Mexico!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 Januari 2012 | Mexico, Aguascalientes

Hallo allemaal!

Nadat ik vandaag voor het eerst colleges heb gehad, leek het me wel een goed idee om jullie eens te informeren over mijn eerste indrukken van Mexico.
Om bij het begin te beginnen, de reis verliep allemaal prima. Bij de boarding gate in Houston kwam ik twee andere (Duitse) Fontys studentes tegen, wat een toeval! (Overigens wonen ze hier om de hoek) Eenmaal in de lucht was ik blij met mijn plek bij het raam. Het was al avond en Houston is echt een enorme stad (4e van de VS). Ik zag overal lampjes zover als dat het oog reikte.
Eenmaal geland werden we opgehaald en ben ik naar mijn appartement gebracht waar ik bijna direct ben gaan slapen. Het was immers 24 uur geleden dat ik in Venlo vertrok.
Vrijdag was dus mijn eerste hele dag hier. Een medestudent, Benjamin, kwam langs. Hij zit hier al een half jaar en plakt er eenvoudig nog een half jaar aanvast. Samen hebben we even wat boodschappen gedaan en hebben we een ‘cerveza’ gedronken. We hadden immers te vieren dat ik aangekomen was! Daarna ben ik naar de campus gegaan voor het rooster en kregen we een rondleiding. Ik heb me dus werkelijk de ogen uitgekeken op de campus. Alles is enorm schoon, mooi, luxe. De campus heeft een fitness studio, aparte zumba zalen, spinning zalen, noem maar op. Daarbij heeft de campus zowel binnen als buiten sportvelden zoals verschillende tennisbanen, american football velden, basketbalvelden, volleybal. Echt zo’n campus zoals in de Amerikaanse films. Na de rondleiding zijn we met een aantal uitwisselingsstudenten wat gaan eten. Daarna bleven we met 5 studenten over (de twee meiden die ik in Houston tegenkwam Meryem en Sabrina, 2 Brazilianen, Carolina en Tarcísio en ik) en zijn we naar een feest gegaan bij een Mexicaan thuis. Heel anders, maar wel heel leuk.

Zaterdag ben ik vervolgens richting een winkelcentrum gegaan om een wisselstekker te kopen. Ik probeerde dit al zoekende te voet doen, maar na twee uur lopen en nog geen succes heb ik toch maar de taxi genomen. ’s Avonds werd uiteindelijk een rustig avondje en op tijd naar bed.
Zondag overdag enkel wat boodschappen gedaan en rondgelopen met Sabrina en Meryem om de buurt een beetje te leren kennen. Nadien ben ik bij hun blijven eten en zijn we wederom richting hetzelfde huis (van Victor) gegaan als vrijdag voor een klein feestje.
Maandag had ik nog geen colleges staan maar in de plaats daarvan heeft Victor ons (2 duitse meiden en ik) meegenomen om een Mexicaans telefoon nummer te gaan halen. Daarna hebben we simpelweg wat gechilled in de voortuin van de Duitse dames, al genietende van de stralende zon… (iets anders dan bij jullie!) Wederom ben ik bij hun blijven eten, maar dit keer kwamen ook de Brazilianen over. Overigens spreken deze geen, of enkele woordjes Engels, en wij amper Spaans dus het is erg lastig communiceren!! Desalniettemin is het altijd erg gezellig en leuk….
Vandaag had ik voor het eerst colleges. Ik vertrok om 8 uur vanochtend en was om half 7 klaar. Tot nu toe zijn de lessen enkel introducerend, dus een echte mening kan ik er nog niet over uitspreken. Wel geldt hier een aanwezigheidsplicht en moet al het huiswerk upgeload worden en wordt dit beoordeeld.
Dat was het zover. Het lijkt me duidelijk, tot nu toe bevalt het me hier prima. Ik zal ook wat foto’s van mijn appartement uploaden.

Hasta Luego!!

Een aantal feitjes:
- Ik heb nog geen sombrero gespot
- Zijn de Mexicanen die ik tot nu toe heb ontmoet erg gastvrij en aardig
- Heb ik sinds gisteravond een slot op mijn deur! Daarvoor moest ik het doen met de gezamenlijke poort van zowel mij als de onder en bovenburen.
- Smaakt Mexicaans eten prima
- Is het hier ’s avonds erg koud zonder verwarming, maar overdag heerlijk zonnig weer met zo’n 25 graden.

  • 11 Januari 2012 - 15:58

    Karin:

    Kei leuk dich zoë te volge. Vuul succes met studere en vuul lol d'r neeve beej.

    Gr Karin

  • 11 Januari 2012 - 19:37

    Funs Jansen:

    Leuk um heej mei te laeze. De foto's op facebook goove ouk al ein good beeld. Good desse 't nao dien zin hes; det zal zeker blieve, let maar op.

    Maar eh... spraeke Braziliane in de regel ouk gen Spaans maar Portugees? ;). Gen wonder desse die neet versteis!

  • 11 Januari 2012 - 19:49

    Bart:

    Huul scherp Funs, moodertaal van de Braziliane is inderdaad Portugees, maar dees spraeke auk vloeiend spaans. Dus as weej met eur probere te communicere, is det in 't (gebraoke) Spaans

  • 11 Januari 2012 - 20:59

    Ingrid:

    Hey Bart,

    Klink allemaol erg leuk. En ik bin jaloers op ut weer deste hes. Ein bietje zôn zoel os auk good doon. Succes met dien spaans, of braziliaans of dan maar met hand en veut.

  • 12 Januari 2012 - 22:14

    Ma:

    ha reiziger,
    net dien verslaag gelaeze, erg leuk, maar det waas de mail auk al. fijn det we dich zoe good kinne volge. ik had dich straks op msn net gemis zoog ik.
    weej gaon heej alweer bijna naor bed toe en beej og schient neteurlik ut zunke. de kins geros zien want heej haet ut vandaag good gemajjemd. dus geneet van idder straolke waas ze daor mei kins pakke.
    leefs en ein kösmoel van dien mooder

  • 14 Januari 2012 - 12:38

    Tante M-Annet:

    Nauw Bart, ut liek waal ofs dich in ein luxe resort terecht bis gekomme in plaats van einen Uni campus. Doot der dien veurdeil mei, geneet van Mexico en dien nieje vrinde maar gelokkig mak de uni einen serieuzen indruk op mich waat prestere van de studenten betreft. Halt dich good en tot huurens

  • 17 Januari 2012 - 16:35

    Toos.:

    Ach waat vervaelend 25 grade euverdaag!!
    Lekker chille Bartje!!
    Geneet dr lekker van

  • 23 Januari 2012 - 12:57

    Jacky:

    Haaa Bart!
    Wie is ut dao? Beginse al un bietje te winne aan ut Mexicaanse leave? Inmiddels al unne sombrero gespot?
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, via deze site zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Mexico!

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13461

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 01 Juni 2013

London!

05 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Bart naar Mexico

Landen bezocht: