De eerste weekjes - Reisverslag uit Aguascalientes, Mexico van Bart Winters - WaarBenJij.nu De eerste weekjes - Reisverslag uit Aguascalientes, Mexico van Bart Winters - WaarBenJij.nu

De eerste weekjes

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Januari 2012 | Mexico, Aguascalientes

Hallo allemaal,

Hier is hij dan, de update vanuit het nog altijd zonnige Mexico. Het leven hier bevalt nog altijd uitstekend. Ik zal proberen verder te gaan waar ik was gebleven met het vorige stuk. De eerste week van colleges ging erg snel voorbij. De lessen waren voornamelijk introductie. Mijn rooster is ook tamelijk gunstig. Maandag heb ik geen colleges wat nogal handig kan zijn in geval van tripjes maken in de weekenden. Verder heb ik zowel dinsdagen als vrijdagen lange dagen, maar liefst tot negen uur dus dat is minder. Daar staat wel tegenover dat woensdagen en donderdagen ook rustig zijn.

Na de eerste collegeweek besloten een aantal Duitse studenten een feest te geven in hun huis. Deze wonen met 8 personen samen dus het huis is zeker groot genoeg om een goed feestje te geven! Het werd uiteindelijk druk en top! De zaterdag was een dagje van rustig aan en vooral relaxen. ’S Avonds ben ik nog met een aantal anderen richting een Mexicaanse vriend gegaan voor een drankje. De zondag erna heb ik voor het eerst het centrum van de stad gezien. Samen met een aantal andere uitwisselingsstudenten kregen we een prima rondleiding verzorgd door een aantal lokale vrienden. Ik vond het erg Spaans uitzien allemaal aangezien het centrum zeer koloniaal is. Ook hebben we ongeveer elke stand met eten gehad! Volgens mij staan we op elke foto wel met eten in de hand!

In de 2e collegeweek werd het al duidelijk hoe het systeem hier werkt. Het is hier allemaal wat schoolser, dus huiswerk opgeven en beoordelen is standaard prik voor zowat elke les. Hoewel het allemaal niet zo moeilijk is, kost het eenvoudigweg wel veel tijd. Ook is er veel groepswerk hier. Op donderdagavond ben ik vervolgens voor het eerst naar een club gegaan hier. Het was druk en er werd flink gefeest. Helaas voor mij had ik vrijdagochtend vroeg les, dus dat werd bikkelen. Overigens was ik iets te goed van vertrouwen door mijn jas op een stoel te leggen. Je raadt het al, hij was weg aan het einde van de avond! Vervolgens vrijdag een lange dag vol colleges. Nadat deze was afgelopen werd het tijd voor de volgende club! Erg tof was dat bijna alle uitwisselingstudenten erbij waren, wat een uitstekend concept bleek voor wederom een goede avond stappen. Zaterdag was ik, en nog 7 anderen bij de Braziliaanse uitwisselingsstudenten uitgenodigd om te komen eten. Ze zouden namelijk Braziliaans voor ons gaan koken. Hoewel ik niet wist wat ik kon verwachten, smaakte het erg goed. Het nagerecht was dan ook, geheel in stijl, vers gemaakte Caipirinha’s. ’s Avonds was het wederom tijd voor een feestje ergens buiten de stad. Het vervoer gaat hier iets anders dan in Nederland. Gewoon met 8 personen in de auto kruipen en gaan. 3 Personen voorin en 5 in de laadruimte van de Kangoo (op de terugweg zelfs 9)…
Op zondag toch maar even rustig aan gedaan. ’s Avonds nog even met een studiegenoot vanuit Venlo nog even naar het centrum gegaan om iets te eten en vervolgens nog even naar een kroegje van een vriend van hem.

Momenteel zit ik dus in collegeweek 3. Het huiswerk blijft maar komen. Maar ook dit weerhoudt ons er niet van om dinsdagavond naar de 3e club te gaan met z’n allen. Nadat ik me, met enkel 5 anderen vermand had om naar de eerste Spaanse taalles te gaan, bleek dat de leraar niet kwam! Balen dus!!

De eerste trip staat wordt ook al gepland. De bedoeling is dat ik met 5 anderen het weekend van 4 februari richting Guadalajara ga. Dit is een stad hier zo’n 200 km vandaag. Het is een zeer grote stad, maar moet ook erg mooi zijn. Komende week maar eens de bustickets boeken en een hostel of iets dergelijks.

Dat was het dan alweer. Het lijkt me wederom duidelijk dat het leven hier nog altijd hartstikke bevalt! Ik zal ook even wat foto’s van de campus en het centrum online zetten om jullie een idee te geven waar ik uithang.

Tot slot, nog even een korte opsomming:
• Ik heb nog altijd geen sombrero gespot!
• Smaakt de tequila hier een stuk beter dan in Nederland
• Wordt de tequila hier soms aangelengd met frisdrank om volle bekers te krijgen
• Is Mexicaans op tijd komen een stuk anders dan bij ons
• Denk ik niet dat ik hier zou kunnen autorijden in dit verkeer
• Passen er best 8 personen in een personenauto, net als in de Kangoo
• Schijnt een desperado niet te bestaan hier
• Bevalt het Mexicaanse eten me steeds beter
• Voor de liefhebber: Nog altijd geen regen gezien hier

Hasta Luego!

  • 27 Januari 2012 - 18:48

    Ma:

    zien moeie foto's verslaag auk leuk.
    see you on skype.

  • 29 Januari 2012 - 20:18

    Jacky:

    Leuk verhaol Bart! Klinkt allemaol huul erg good.. Vuul plezeer x

  • 30 Januari 2012 - 16:19

    Tante Nel En Ome Jan:

    Hoi Bart

    Waat good um te huure dat alles zoëgood bevelt! Moeie foto's, ut zuut der allemaol schitterend oèt!!
    Zoë te laeze hes ze diene dreij al aardig gevonde. Geneet van alles en hald dich........

    P.S. Heej is ut allein aangenaam met de verwerming op 21 gr...

  • 30 Januari 2012 - 18:24

    Tante M-Annet:

    Hallo Bart, Ik waer een bietje dol van al det gefees van dich, maar det leet netuurlik aan meine leaftied. Geneet dervan en probeer auk nog ut nuudige te liere. Heej is ut now winter met wat glad en een bietje snieuw. Dien foto's zien prachtig. Halt os op de huuegte en blief gezond. Groete Ome Sjaak en Tante MÁnnet

  • 15 Februari 2012 - 11:30

    Ma:

    Hey Bart,

    Dich zoels ut verslaag van diene trip op de site zette. Nog genne tied gehad?

    Groete,
    mam

  • 15 Februari 2012 - 11:30

    Ma:

    Hey Bart,

    Dich zoels ut verslaag van diene trip op de site zette. Nog genne tied gehad?

    Groete,
    mam

  • 15 Februari 2012 - 18:05

    Tante M'Annet:

    Ik bin benieud nao dien vervolgverslaag. Hoe steit ut leave in Mexico. Hae is veerder alles good. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, via deze site zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Mexico!

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 13459

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 01 Juni 2013

London!

05 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Bart naar Mexico

Landen bezocht: