Februari - Maart - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart Winters - WaarBenJij.nu Februari - Maart - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart Winters - WaarBenJij.nu

Februari - Maart

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi mates!

Het is inmiddels al even geleden dat ik wat van me heb laten weten op deze site, dus nu toch weer even een update. Zowel op het werk als thuis zijn er enkele veranderingen gekomen, maar alles gaat hartstikke prima hier.

Er is uiteraard van alles gebeurd in de afgelopen tijd. In Londen zijn veel parken, waar ik er ook enkele van heb bezocht inmiddels. Op een vrije middag ben ik eens vanuit mijn stage richting Regent’s park gegaan, wat op een steenworp van m’n stage afligt. Wel gaaf om te zien dat midden in het park ineens een Universiteitscampus ligt verscholen. Niet de slechtste plek om te studeren lijkt me zo. Nadat ik zelf in Regent’s park was geweest, ben ik ook nog eens met een andere stagiaire in het weekend richting Kensington gardens/Hyde park gegaan. Dit zijn twee enorme aan elkaar grenzende parken. Hoewel het zonnetje die dag zich vaak liet zien, mocht het toch wel een graadje of tien warmer zijn. Dan maar een keer terugkomen als het kwik stijgt!

Datzelfde weekend weer eens een keertje voetbal gaan kijken in de pub. Het was het weekend van de Noord-Londense derby: Tottenham – Arsenal. En uiteraard, we stonden weer in de verkeerde kroeg, de verliezende partij z’n dus! Diezelfde avond ook eens een bioscoopje opgezocht. In feite er in Londen maar 1 echte plek is om dit te doen, aan Leicester Square natuurlijk!

Zoals ik al even aangaf bovenaan, is de samenstelling van het huis aardig veranderd. De kamer die al een tijdje leegstond is weer gevuld met een Italiaan. M’n Franse huisgenote en verhuisd, en ook die kamer is alweer gevuld, dit keer een Franse jongen. De samenstelling klinkt wel een beetje als een begin van een mop: Een Brit, Italiaan, Fransman en Nederlander wonen samen in Londen… Voordat m’n huisgenote Londen ging verlaten, zijn we dan ook met het huis wat gaan drinken in een pub hier op d’r laatste vrijdagavond.

Datzelfde weekend ben ik ook weer op pad gegaan. Dit keer was de wijk Notting Hill aan de beurt gezamenlijk met twee andere stagiaires van John Lewis. Hoewel we de beroemde blauwe deur toch niet hebben gevonden, was het wel een leuke wijk om eens te zijn geweest. We zijn met name op Portobello market gebleven, die flink lang was!

Ook was halverwege maart de befaamde ‘Bonus day’ binnen John Lewis. Om het even te verklaren. Alle medewerkers van de John Lewis hebben aandelen van het bedrijf en zijn dus in feite mede-eigenaar van het bedrijf. Hierdoor delen ze ook mee in de winst van het bedrijf. Eens per jaar, tijdens bonus day, kondigt de directie aan welke percentage van het jaarsalaris iedereen krijgt toebedeeld. Dit jaar was het 17%, wat hoger was dan de meeste medewerkers hadden verwacht. Iedereen was hier dus zeer blij mee. Voor mij maakte het echter niets uit, aangezien ik toch geen John Lewis aandelen bezit. Tijdens de uitreiking was er lokale pers aanwezig, en toen ik na m’n stagedag de krant in de metro zat te lezen, stond het artikel er al in.
Ook positief nieuws vanuit het studie oogpunt. Inmiddels heb ik een toepasselijk project gevonden (er was wat mis gegaan, waardoor ik dit nog niet vanaf het begin had). De tussentijdse presentatie voor de examencommissie is al gehouden middels een videoconferentie, en het krijg allemaal steeds meer vorm. Het komt er eigenlijk op neer dat ik woensdagen m’n projectdag is en de rest van de dagen werk ik op de exportafdeling voor de dagelijkse werkzaamheden. M’n luxe van m’n vrije middag heb ik dus ingeleverd. Dat wil zeggen dat sightseeying op woensdagmiddag er even niet meer inzit, dus dit moeten we dan maar in het weekend doen.

Echter, de laatste weken stond het sightseeying, voornamelijk vanwege slecht weer op een laag pitje. Na twee rustige weekend, heb ik afgelopen dagen de draad maar weer eens opgepakt. Afgelopen vrijdag, tijdens goede vrijdag ben ik samen met Jessica (andere stagiaire van John Lewis) maar eens richting Camden Town gegaan. Zelf was ik er al eens kort geweest tijdens m’n eerste weekend. Toch was het zeer de moeite waard om er nog eens te zijn geweest. Voornamelijk het straattheater was weer erg tof!

Vrijdag avond kwamen de eerste mensen hier op bezoek. Julius, Luc en Sven staken het kanaal over om een lang weekend Londen te doen. Ze kwamen pas vrijdag avond aan. Helaas waren we net te laat bij de tube, waardoor we dus bus richting het centrum moesten nemen om uit te gaan. Hierdoor kwam het er op neer dat we langer in bus zaten dan uiteindelijk in een clubje stonden.
Zaterdag zijn we richting het centrum getrokken. Hier hebben we echt de toerist uitgehangen. Via een bustour hadden het in feite alle toeristische attractie achter elkaar geplakt op zaterdag: Piccadilly circus, Big Ben, Tower Bridge etc. ’s Avonds waren we te gesloopt om uit te gaan. Dan maar thuis wat drinken en de volgende dag uitgaan. Maandag was immers toch een vrije dag in Londen waardoor er ook op zondag van alles te kiezen was. Zondag zijn we overdag eerst richting Kensington gegaan. Op hebben we hier Hyde park nog even meegepikt. Dit keer ’s avonds dus wel weer uitgegaan. We hadden ergens een kleine club in een buitenwijk uitgezocht. Na wat zoekwerk hem toch te hebben gevonden, bleek het een prima keuze en zijn we hier dan ook de hele tijd gebleven. Vandaag moesten ze alweer om 5 uur vliegen, wat ervoor zorgde dat ze alweer vroeg in middag richting het vliegveld moesten gaan.

De volgende bezoekers staan alweer over twee weken gepland, dan komen namelijk Steffie en Caroline!

Nou, dat was het weer voor deze keer. Ik zal proberen een volgende update iets minder lang op zich te laten doen wachten….

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, via deze site zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Mexico!

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 13460

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 01 Juni 2013

London!

05 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Bart naar Mexico

Landen bezocht: