De eerste paar weekjes hier! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart Winters - WaarBenJij.nu De eerste paar weekjes hier! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart Winters - WaarBenJij.nu

De eerste paar weekjes hier!

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,


Inmiddels zit ik alweer een paar weekjes aan deze kant van het kanaal en leek het me dus weer eens tijd om jullie op de hoogte te stellen van m’n tijd hier. Ik moet zeggen dat het allemaal erg snel gaat. Doordat ik nu drie weken bij John Lewis erop heb zitten, wordt het ook leuker daar. Het plaatje van de bezigheden krijgt namelijk steeds meer vorm waardoor het leuker is om met de dingen bezig te zijn. Ik zit op de export afdeling en de mensen daar zijn allemaal erg behulpzaam en vriendelijk, dus dat zit wel snor.

Ook thuis heb ik prima huisgenoten. Een Engelse jongen Joe en een Frans meisje Esther. 1 Kamer hier in huis staat nog altijd leeg en helaas gaat ook Esther verhuizen vanwege een nieuwe baan buiten de stad. We zullen dus even afwachten wie die twee kamers zullen opvullen, maar dat merken we vanzelf wel. Qua locatie woon ik eigenlijk prima. Naast ons is een klein winkeltje wat nogal handig kan zijn voor een kleine boodschap. Op twee minuten lopen ligt een winkelstraat met allerlei winkels en voorzieningen dus ook dat is handig. Het metrostation is een goede 10 minuutjes lopen, ook dat is wel te doen. Vervolgens is het dan voor mij 20 minuten met de tube richting het werk, dus qua reistijd valt het reuze mee voor in een stad als Londen!

Maar goed, om even terug te gaan naar m’n eerste week hier in huis. Ik zei in het vorige bericht al kort dat ik het de interland van Engeland waarschijnlijk in een kroeg hier in de buurt zou gaan kijken met m’n huisgenoot. Dit hebben we dus ook gedaan, echt op z’n Engels voetbal kijken in de kroeg. Mooi meegenomen ook dat ze ook nog wonnen! Op vrijdag ben ik met wat collega’s naar de Hems pub geweest. Deze Nederlandse kroeg ligt dichtbij John Lewis en was dan ook een prima plek om rechtstreeks vanuit het werk heen te gaan. Ik zei Nederlandse kroeg, wat resulteerde in Nederlandse bieren van de tap! Ook proberen ze enigszins wat schuim erbij te tappen, maar aangezien er minder druk op de tapkraan staat is dit alsnog een laf kraagje op je bier. Na toch lang te zijn blijven plakken in het centrum, kon ik m’n metro niet meer nemen aangezien deze tot 00.45 rijden. Gelukkig lopen er vele nachtbussen hier. Na dat alles te hebben uitgezocht weet ik nu ten minste hoe ik ’s nachts het beste thuis kom!

Zaterdag was het tijd voor wat sightseeying. De dag dat heel Venlo vastelaovend aan het vieren was, ben ik richting de London bridge gegaan. Vanuit daar ben ik doorgelopen richting de Tower Bridge. Iedereen die ooit in Londen is geweest, zal deze wel kennen. Hierna ben ik ook nog richting St. Paul’s gegaan. Dit is de grootste kathedraal van Londen. Een heel aardig bouwwerk zullen we maar zeggen!
Zondag was het Chinees nieuwjaar. Ik had al een flyer gekregen, en ook op het werk vertelden ze me dat ik hier maar naartoe moest gaan. Samen met twee anderen zijn we dus richting Chinatown getrokken. Helaas was het regenachtig en dus een stuk minder feestelijk. Wel even een live optreden van Paul Pots meegepikt (één of andere tenor die tweede of derde is geworden bij Britain’s got talent o.i.d.). Wel was het goed druk daar. Het toeval wilde dat ik in deze carnavalstijd wel nog een aantal verklede mensen tegenkwam daar, dus had ik toch nog een heel klein beetje carnaval! Al met al dus best de moeite waard om te zijn gegaan, maar echt spectaculair was het niet.

De dag dat heel Venlo aan de ‘boeremoos met wors’ zat, is het schijnbaar in andere landen/gebieden traditioneel pannenkoeken dag! Samen met m’n huisgenoten en nog een andere Franse dus maar aan deze traditie deelgenomen. Weer eens wat anders dan in boerenkleding richting ’t stedje trekken. Verder was de week eigenlijk vrij rustig. Vrijdag weer even richting de Hems gegaan. Maar dit keer was ik op tijd gegaan, wat er voor zorgde dat ik m’n metro nog kon nemen wat toch wel handiger is. Op zaterdag speelde Arsenal tegen Blackburn voor de FA cup. Samen met wat anderen zijn we deze wedstrijd in een echte Arsenal-pub om de hoek bij het stadion gaan kijken. Helaas voor ons werd het een beschamende nederlaag en viel er dus weinig te vieren. Iedereen ging direct richting huis. Een paar dagen later dan maar een herkansing tegen Bayern! Die avond wilde we ’s avonds een naar een club gaan. Nadat we eerst bij iemand thuis wat wilden drinken, werd eigenlijk al snel besloten om toch niet meer te gaan wat er voor zorgde dat het een lange nacht werd daar thuis.

Afgelopen week dan maar voor die herkansing weer richting dezelfde pub gegaan in de hoop dit keer een overwinning van Arsenal te zien. Het mocht niet baten, ze werden dit keer flink afgedroogd en dus viel er ook deze keer niets te vieren. De woensdagmiddag heb ik overigens vrij. Deze week heb ik die ingevuld door naar Canary wharf te gaan. Dit is het financiële zakendistrict van Londen. Eigenlijk komt het erop neer dat hier alle grote banken staan en accountantskantoren etc. Alles wat daar is, is gericht op zakenlui. Hoewel het best leuk was om eens een keer te zijn geweest, is het verder geen plek om vaker te komen aangezien er toch niets is verder.

Gisteren (zaterdag) ben ik samen met een andere Nederlandse stagiaire van John Lewis richting Liverpoolstreet gegaan. Dit was vroeger een beetje het zakencentrum van Londen, maar tegenwoordig is het meer een hippe buurt. Ergens in een hal waren allerlei eetkraampjes met verschillende types voedsel. Toen ik de Mexicaanse kraam zag staan was snel besloten dat ik een burrito ging nemen, dat was namelijk toch weer even geleden voor mij. Conclusie: Wat heb ik die toch gemist!! Aanvankelijk was het plan om daarna ook nog even richting de Arsenal wedstrijd te gaan in dezelfde pub, aangezien daar weer een aantal anderen ook al waren. Vanwege de tijd is dit er echter niet meer van gekomen voor mij en je raadt het al, Arsenal won weer eens!

Nou, dat is het weer voor deze keer.

Cheers!

  • 25 Februari 2013 - 07:51

    Karin:

    Dat klinkt goed daar aan de andere kant van het Kanaal, geniet ervan. Gr. Karin

  • 20 Maart 2013 - 17:34

    Marie-Annet:

    Hallo,

    In januari heb ik je al eens gemaild maar deze is niet terug te vinden bij de reacties. Dus nog een poging.
    Fijn dat het goed gaat en je taak bij John Lewis goed naar je zin is. Je foto's zijn leuk en tonen net zo'n winters en koud beeld als bij ons. Leuk dat je gezellig naar de Pubs kunt om voetballen te kijken. Van Mam heb ik gehoord dat je gezellig heb gescyped met Steffie's verjaardag. Hier is alles goed, de groeten en tot ziens Tante Marie-Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, via deze site zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Mexico!

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 13457

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 01 Juni 2013

London!

05 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Bart naar Mexico

Landen bezocht: