Live vanuit m'n kamer! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart Winters - WaarBenJij.nu Live vanuit m'n kamer! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bart Winters - WaarBenJij.nu

Live vanuit m'n kamer!

Blijf op de hoogte en volg Bart

05 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal!!

Zoals bekend zit ik voor m'n afstuderen in Londen! Aangezien ik inmiddels toch al een aantal dagen weg ben, komt hier dan de eerste update!

Om bij het begin te beginnen. Donderdag in de namiddag was m'n vlucht richting Gatwick. Na een korte oversteek over het kanaal ben ik veilig aangekomen op Gatwick airport. Vanuit hier maar direct een treinticket gekocht om richting het hostel in de stad te gaan. Vanuit deze positie zou ik proberen een kamer te vinden, hopelijk nog voor het begin van de stage op maandag (gisteren inmiddels). Ik had al enkele afspraken staan voor vrijdag dus donderdagavond heb ik niet veel meer gedaan en op tijd het bed in.

Op vrijdag had ik m'n eerste afspraak om 10 uur 's ochtends staan. Na wat zoekwerk kwam ik iets later dat 10 uur aan bij het huis. Wat bleek, er was niemand....Balen! Toen ik de huisbaas wilde bellen, kwam ik erachter dat ik een denkfout had gemaakt. Ik dacht dat ik de nummers wel in m'n telefoon had staan aangezien ik ze de dag ervoor nog had gebeld om de afspraak te maken. Alleen was ik even vergeten dat ik dit met een andere telefoon had gedaan! Ook het briefje waar ik alle nummers op had staan lag natuurlijk nét in het hostel!! Nog een tijdje gewacht zonder succes.
De tweede afspraak was in het begin van de middag. Ook hier was eerst niemand te bekennen en werd de telefoon niet opgenomen toen ik belde naar de huisbazin. Uiteindelijk was ze er toch en heb ik het huis bekeken. Het zag er allemaal prima uit en ik kon de kamer nemen, in ieder geval voor een maand om te beginnen. Ik hoefde het alleen diezelfde avond nog maar even definitief door te geven.
M'n derde afspraak was later op de middag. Toen ik bij de uitgang van het station stond nog maar even de huisbazin gebeld dat ik eraan kwam. Ze zei: Oké, ik ben ook onderweg, ik zie je over 10 minuten. Jullie voelen hem al aankomen: Toen ik aankwam, niemand daar. Daar toch een tijdje in de kou gestaan maar niets meer vernomen...Bummer!
's Avonds besloten dat ik toch voor optie twee zou gaan en dit dan ook definitief vastgesteld. Ik zou het geld de volgende dag overmaken en dan in de middag direct intrekken. Dat ging makkelijk!!

Zaterdag ging al vroeg de telefoon. De huisbazin belde ineens af!! Het feest ging niet door. Ze had even voor me besloten dat ik het niet leuk zou vinden daar met de andere bewoners en had zelfs al inmiddels een ander de kamer gegeven. Ze voelde zich schuldig (?) en bood aan me te helpen om nog dezelfde dag een kamer te vinden.
Ik had voor zaterdag 12.00 's middags nog een andere viewing staan die ik dus eigenlijk wilde gaan afbellen. In plaats van afbellen werd het dus bevestigen dat ik zou komen kijken.
12.00 Zou ik niet redden, maar ik kon gewoon langskomen. Het deed niet aan first come, first served. Deze bewoner wilde gewoon een geschikte huisgenoot uitzoeken.
Ik hield even contact want hij zou me oppikken bij het station om naar de kamer te gaan. Deze persoon was overigens ook werkzaam bij een kleine Woningcorporatie. Toen ik aangekomen was bij het station heb ik daar even gewacht. Er kwam niet direct iemand en dus maar even gebeld. Guess what: I'm sorry mate, the room has just gone. I'm literally signing the papers now with another person. Weer pech! Toen ik even doorvroeg kwam het erop neer dat z'n corporatie misschien nog een optie had voor me. Met hem ben ik richting dit huis gegaan om te kijken. Na een flinke omweg waarin we o.a. de sleutels gingen halen, kwamen we aan. Had meneer toch niet de juiste sleutel, konden we nog niet binnen! Ook de andere flatmates waren niet thuis dus dat schoot niet op.
Toen de reis maar weer terug richting het hostel. Daar even m'n laptop gepakt en de kamer opgezocht op de website. Ik dacht het al, maar deze kamer was ik al tegengekomen en leek me al geschikt voor me. Snel gebeld en een optie genomen op de kamer. De volgende dag kon ik erin! Af nouja, zondag was het kantoor dicht dus dat ging niet. Dan maandag maar... na de eerste stage dag.
Gelukkig is het maandag wel goed gegaan. Nadat ik bij John Lewis klaar was ben ik maar direct naar het kantoor gegaan voor het contract en de sleutels. Sinds maandagavond ben ik dus bewoner van 28, Sabella Court!

Even een korte sprong terug in de tijd. Nadat ik zaterdagavond de optie op de kamer had genomen en ik er pas maandag in kon, had ik zondag dus een 'vrije dag'. Zondag ben ik eerst even richting John Lewis gegaan. Even kijken waar ik de volgende dag precies moest zijn etc. De winkel was gewoon geopend en dus heb ik even een ronde gemaakt. Direct maar de eerste aankoop daar gedaan, een wisselstekker! Na even op Oxford street te hebben rondgelopen ben ik richting de Westminster gegaan. Hier dus de Big Ben meegepikt net als the house of parliament. Toen een stukje langs de Thames afgelopen voorbij the London eye richting Trafalgar Square. Hierna ook maar meteen richting Covent Garden gegaan. Deze markt is open op zondag met wat kraampjes, straattheater etc. Erg leuk daar!
Toen het langzaamaan later werd, wilde ik nog even richting Buckingham Palace gaan. Doordat sommige metro-lijnen niet liepen i.v.m. werkzaamheden kwam ik pas aan toen het al donker was. Erg veel had ik er dus niet meer aan. Dan maar een andere keer teruggaan. Een keer tijdens het changing of the guards!

Maandag was dus m'n eerste dag bij John Lewis. Het bleek dat ik niet de enige Nederlander was daar. Tegelijk met mezelf startten er nog 3 andere Nederlanders. Ook zijn er nog enkele andere stagiaires die eerder begonnen zijn en bijna klaar zijn. Twee heb ik ervan gezien, maar volgens mij zijn er nog meer. De eerste twee dagen zijn tot nu toe vrij introducerend. De kantooruren zijn hier overigens wel erg gunstig! van 10.00 tot 17.00 (met pauzes van een half uur en van drie kwartier) is hier al fulltime! Daar valt wel mee te leven dacht ik zo....

Voor morgen staat er weer een gewone stage-dag op het programma. Daarna is het voetbal. Hoewel Nederland tegen Italië speelt, nemen de Engelsen het op tegen Brazilië. Ik had het er net over met m'n huisgenoot en we willen de wedstrijd morgen gaan kijken hier in de pub verderop, echt Brits dus!

Zo, dat was het wel zo over de eerste paar dagen! Geen idee wanneer, maar een volgende update volgt!

Cheers,

Bart

  • 05 Februari 2013 - 21:28

    Caroline Van Der Hoek:

    Leuk verslaag al wis ik ut meiste al ;)
    Good van dich desse naor mien tips geluusterd hes.
    Kump allemaol wal good door dink ik, al haop ik toch wal desse dit kier wal wat mier liers en aan schoel werks ;)
    Enjoy at John Lewis en gank door met ut oetdeile van groetjes!

  • 06 Februari 2013 - 12:21

    Steffie:

    Bruder!
    Leuk verslaag. Scheelt des dich ut neet zoe erg vinds as minse iets later komme op aafspraoke he?! ;) En die kantoerore; det is waal ech iets veur dich jao! Werk ze de kommende daag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, via deze site zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Mexico!

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 13461

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 01 Juni 2013

London!

05 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Bart naar Mexico

Landen bezocht: