Verslag voor vertrek richting Puerto Vallarta - Reisverslag uit Aguascalientes, Mexico van Bart Winters - WaarBenJij.nu Verslag voor vertrek richting Puerto Vallarta - Reisverslag uit Aguascalientes, Mexico van Bart Winters - WaarBenJij.nu

Verslag voor vertrek richting Puerto Vallarta

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 Maart 2012 | Mexico, Aguascalientes

Hallo allemaal!

Het leek me wel weer eens tijd om even wat van me te laten horen vanuit het nog altijd zeer goed bevallende México! Om te beginnen waar ik was gebleven: de carnevalsparty. Om te beginnen, wat trek ik aan? Aangezien ik hier niet erg veel heb en ik het ook onnodig vond om een compleet kostuum aan te schaffen voor die ene avond werd het improviseren. Wat heb ik in huis, en wat kan ik ervan maken. Het resultaat: schort, sponzen, afwasborstel, poetshandschoenen, haarnetje en dergelijke. Met andere woorden, Bart was poetsvrouw die avond! Aangezien ik pas om 8 uur de volgende ochtend thuis kwam, kan ik toch wel zeggen dat het een geslaagd avondje was. De volgende dag was er een surprise feestje georganiseerd voor een jarige jop! Zeer geslaagd, want ze had het echt niet verwacht dat het hele huis vol stond met mensen! Uiteraard werd ook de piñata tevoorschijn getoverd. De volgende dag hebben we helaas afscheid moeten nemen van Matheus. Hij was hier op vakantie en op bezoek bij de Braziliaanse studenten. Hij was ook mee op de trip richting Guadalajara.

Na een rustig weekje uni, hadden we vrijdag een tour door het centrum georganiseerd door de Tec. Hoewel we het meeste toch wel al gezien hadden loonde het toch. Zeker gezien het feit dat ik daardoor om 12 uur ’s middags klaar was met colleges in plaats van 9 uur ’s avonds. Dus in plaats van de collegebanken, werd het bomba’s drinken. Dit is zo’n drankje waarvan je niet merkt dat er alcohol in zit als je het drinkt, maar na een aantal grote glazen toch wel… De volgende dag ook nog naar een club gegaan ergens op de 3e verdieping, inclusief dakterras. Zeker van de zomer, als het ’s avonds ook nog warm is, zal deze club zeker goed bevallen! De maandag erna (maandagen heb ik geen colleges), zijn we met 8 personen naar Guanajuato gegaan. Een mooi koloniaal stadje een kleine 3 uurtjes hier vandaan. Eenmaal aangekomen zijn we eerst richting het mummie museum gegaan. Hoewel je hier, zoals wel vaker in museums, geen foto’s mocht maken, zag ik toch de hele tijd flitsen om me heen… Hoe kan dat toch?! Nadien zijn we richting het centrum gegaan. Vanuit daar zijn we naar een hoger punt geklommen wat een prima uitzicht bood over de stad. Eenmaal weer beneden hebben we even op een terrasje wat gedronken. De tafel naast ons werd toegespeeld door een echte traditionele mariachi, typisch Mexicaans dus! Hierna zijn we richting een ander uitzichtpunt gegaan om de zonsondergang vanuit daar goed te kunnen zien. De groep was gesplitst omdat de helft bij een verkeerde plek werd afgezet door de taxi. Nadat de zon onder was, weer terug richting centrum gelopen, snel even wat taco’s gegeten en toen richting bus voor de terugreis.

De volgende week was rustig, enkel 1 tentamen en verder niet veel spannends. Wel goed nieuws vanuit Nederland, ik heb mijn stagerapport gehaald! Het weekend zou geen weekend zijn als er niet minimaal 1x gefeest werd. Dit was dus vrijdag het geval. Zaterdag zijn we met een aantal richting een park gegaan ergens in het zuiden van de stad. Eigenlijk een relax dagje in het park, BBQ erbij, volleybal mee, frisbee, american football mee etc. Niet slecht als de zon schijnt er de temperaturen de 28-30 raken ;) .

Afgelopen week was ietwat serieuzer op de Uni gezien het feit dat ik 5 deeltentamens had. Dinsdag 2, en vrijdag 3. Die van dinsdag (en vorige week) zijn binnen, die van vrijdag weet ik nog niet, al waren ze ook te doen. Gisteren (zaterdag), eens een keer naar een echte salsa bar gegaan. Met een mix van Mexicanen en internationale studenten er heen gegaan. Zelfs ik heb een voorzichtig dansje gewaagd op de dansvloer. Wat zullen alle omstanders gedacht hebben?

Komende woensdag vertrek ik (met 40 anderen van de uni) voor een lang weekend richting Puerto Vallarta. Oftewel: het strand!! De stad zal wel overspoeld worden met Amerikanen gezien het feit dat deze spring break hebben. Wij hebben een all-inclusive hotel met naar het schijnt ook een bar aan het strand, wat ook all-inclusive is voor ons. Mocht dit zo zijn, lekker met de cocktails in de hand aan het strand liggen in de stralende zon. Sorry Nederland, ik moest dit gewoon even zeggen!!

Nou, dat was het alweer voor nu. Overigens staan er al wat foto’s van Guanajuato bij het vorige bericht.

  • 11 Maart 2012 - 19:35

    Caroline:

    Waat ein gefeest!
    Ik bin bliej desse ut zoe good naor diene zin hes.

    Bin beniejd waat veur eine salsadanser dr in dich schuult asse truuk bis haha.

    Enjoy Spring Break!!

    Xx

  • 12 Maart 2012 - 14:10

    Mam:

    dien verslaag nog ens oetgebreid gelaeze, leuk, see you on skype.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, via deze site zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Mexico!

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 13211

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 01 Juni 2013

London!

05 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Bart naar Mexico

Landen bezocht: